Vytýčenie a dosiahnutie cieľa

Vytýčenie a dosiahnutie cieľa

V mesiaci január bolo pre II.A vytýčeným cieľom, v rámci hodiny fyziky, pripraviť viacdňový projekt na tému : Meteorologické pozorovania .Tento projekt bol tímový, merania jednotlivých členov tímu prebiehali 5 dní. Merali 6 fyzikálnych veličín, ktoré charakterizujú počasie. K meraniam použili buď reálne meradlá / teplomer/, alebo si ich vyhotovili sami / barometer, zrážkomer atď./. V triede pracovalo 5 tímov, každý tím mal svojho vedúceho, ktorý organizoval a koordinoval prácu. Jednotlivé tímy odovzdali projekt 30. januára na vyučovacej hodine fyziky, na ktorej sme sa venovali formou rozhovoru a anonymného dotazníka významu stanovania a dosiahnutia cieľov nielen v škole, ale aj v bežnom živote. Uvádzam najčastejšie odpovede na otázky v dotazníku:
1.Takýto projekt bol pre mňa novou skúsenosťou.
Bavilo ma to, cítil som sa ako meteorológ.
2. Robiť takéto merania bolo pre mňa radosťou.
3.Táto práca mala pre mňa zmysel, lebo sme spolupracovali, naučil som sa niečo nové, v meraniach budem pokračovať aj doma.
4. Aby sme mohli prevádzať jednotlivé merania, nemuseli sme si výrazne upravovať náš voľný čas, niektoré odpovede: museli sm e si zosúladiť tréning, resp. návštevu záujmového krúžku.
5. Je dôležité pre žiakov stanoviť nový cieľ, ak z rôznych vážnych dôvodov nemohli dosiahnuť pôvodný cieľ / teda zhotoviť projekt/ napr. z dôvodu ochorenia.
6. V rámci dosiahnutia cieľa je veľmi dôležitá spolupráca s ostatnými spolužiakmi, viacerí majú viac nápadov, vzájomne si môžu pomôcť.
Ako doplnok prikladám snímok časti jedného z projektov.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *