Kvietky4

Aktivity prebiehali v triede \\\\\\\“Hviezdičky\\\\\\\“ s predškolákmi.
Všetky deti si mali priniesť do MŠ obľúbenú hračku.
Aktivita č.1 Kde mám plyšáka
Deťom som porozprávala, že tu ráno bola za mnou zlá čarodejnica, ktorá mi chcela zobrať moje čižmy. Ale ja som sa bránila a využila som situáciu a povedala som jej, že dnes tu budú mať deti hračky, a tie by si mohla zobrať im a moje čižmičky nechať na pokoji.
/Rozhovor s deťmi- či som sa zachovala správne, aká je to vlastnosť, keď myslím len na seba – sebeckosť./
Deti vedeli pekne odpovedať a uviedli aj iné príklady uviesť na ,,byť sebecký“.
Deti a nebojíte sa, že ona sem príde a hračky vám zoberie? A pôjde s nimi do tmavej jaskyne?
Deti sa začali báť.
Deti ale nebojte sa ja som sa tiež bála na začiatku a preto som aj ja reagovala tak ako som reagovala, že nechaj moje čižmičky a zober si hračky. Ale potom mi napadlo, že veď ja musím prekonať strach a nebáť sa jej, a že mi nakoniec aj s deťmi budeme bojovať za to, aby hračky deťom ostali. A tak sme sa nakoniec dohodli. Povedala som jej, že hračky si môže zobrať, keď bude vidieť, že niektoré z detí nevie zabojovať za svoju hračku, alebo bude zle s ňou zaobchádzať.
Hračky deti vyzbierali a dali do vreca.
Deťom som pripravila disciplíny a ony ich museli splniť, aby im čarodejnica hračky nezobrala, veď sme predsa šikovné deti!
Každý disciplínou prešiel a získal späť svoju hračku.
Aktivita č.2 Moje pocity
Deti rozprávali, čo prežívali pri hre, vyjadrovali pocity.
Aktivita č.3 Kde ich cítiš
Deti dostali pracovný list, na ktorom bola maketa postavy.Podľa farebných kódov označenia, vyjadrovali svoje pocity z toho, ako sa cítili, keď svoju hračku dali do vreca. Či sa o ňu báli, mali strach? Tešili sa? Boli zarmútení?
Aktivita č.4 Spanie so svojou obľúbenou hračkou.
Nie všetky deti však toto mohli zažiť. Pretože na začiatku bolo povedané, kto nebude so svojou hračkou počas dňa zaobchádzať ako má a bude zlý, hračka sa vráti naspäť do vreca a nebude si ju môcť zobrať dokonca ani domov na víkend a možno si ich príde nakoniec zobrať aj čarodejnica. A tak hračky niektorých detí ostali cez víkend vo vreci.
Deti reagovali: Plakali, prosili, pýtali si ju naspať, a chceli ešte ďalšie šance. No márne.
5.Po víkende
Detí vyjadrovali svoje pocity znovu na makete postavy- či sa o hračky báli, či na ňu mysleli, či im chýbali.
Na záver: Na ďalší týždeň deti mali doniesť znova v piatok svoju hračku, mali už obavu.
Deti sa však hrali hru: ,,Zima, zima, teplo“ a každý si svoju hračku, ktorú im skryli ostatné deti našli samy a tešili sa.
Pocity už nekreslili a nedávali na papier ale vyjadrovali sa slovne.
Napríklad:
Na koho by sa dokonca v triede dalo spoľahnúť, mali pomenovať niekoho z triedy, keby bol v ťažkej situácii? / Vymenovali kamarátov v triede, niektorí jedného, niektorí zase viac detí. Nevyberali si chlapci chlapcov, ale aj dievčatá a naopak./
– miesto, kde sa cítite bezpečne. /doma, v škôlke, u babky, u dedka, u sesternici, u bratranca, …… .
-s kým sa cítia bezpečne okrem kamarátov v triede. / Rodičia, starí rodičia, učiteľky, kamaráti,….. . /

More images