„Vzťah?…To je láska, že?“

„Vzťah?…To je láska, že?“

Na začiatku našej aktivity sme sa posadili do kruhu a porozprávali o tom, čo znamená slovo vzťah a s kým môžeme mať vzťah. Deti doposiaľ nepoznali tento pojem, tak sme sa spolu snažili prísť na to, čo ukrýva toto päťpísmenové slovo.
Počas druhej aktivity sme pokračovali v sedení v kruhu, pričom sme sa položením otázky „ako sa máš kamarát“, dozvedeli náladu spolužiaka po našej pravici. Po zodpovedaní každej otázky bola úlohou detí odhlaliť, kedy sme mali väčšie nutkanie sa spýtať kamaráta na doplňujúce otázky (keď sa cítil dobre, či keď sa cítil zle). Prišli sme na zistenie, že nás viac zaujalo to, prečo sa niekto cíti zle, ako to prečo dobre.
Deti prejavili najväčší záujem počas tretej aktivity, pri ktorej sme sa hrali na sochy. Najprv sa dozvedeli aké slová, slovné spojenia sú napísané na papierikoch, ktoré si mohli vytiahnúť z košíka. Keď sa každý oboznámil s možnosťami, prvá dvojica vytiahla z košíka papier s prvým slovom. Dvojica, ktorá správne uhádla slovo pokračovala ako ďalšia. Každá dvojica mala 10 sekúnd počas hry na rozmýšlanie, pričom deti, ktoré sedeli im tých 10 sekúnd poctivo nahlas počítali.
Počas štvrtej aktivity si deti mali vymyslieť dve vety o spolužiakovi, ktorý sedel v triede. Dieťa ktoré si už dve vety vymyslelo si ľahlo na lavicu a tak sme zistili, kto ešte potrebuje čas na rozmýšľanie. Keď už boli všetci hotoví, zase si sadli a postupne po jednom povedali svoje vety, ostatní hádali koho dané vety vystihujú. Zistili sme, že väčšina detí si vybrala kamaráta, s ktorým má najužší vzťah.
Našu tému o vzťahoch sme zakončili plodnou diskusiou, do ktorej sa zapojili všetci. Porozprávali sme sa o tom, čo sme sa naučili, a deti navrhli aby sme napísali na papier, ako máme chrániť naše vzťahy a ako sa máme o ne starať. Ich papiere s návrhmi sme potom pripevnili magnetkou na tabuľu do nakresleného srdiečka.

More images

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *