„Najlepšie na starobe je, že máme stále väčšiu a väčšiu rodinu“

„Najlepšie na starobe je, že máme stále väčšiu a väčšiu rodinu“

Počas tejto vyučovacej hodiny šťastia sme sa s deťmi rozhodli postupovať presne podľa pokynov, ktoré sme obdržali.
-V prvom kroku sme precvičovali ako sa tvárime, keď sme šťastní a ako keď sme smutní. Pracovali sme vo dvojiciach, pričom najprv sa každý zatváril tak, ako sa cíti a potom ten druhý z dvojice hádal, aký pocit môže vyjadrovať jeho spolusediaci.
-Deti veľmi zaujala aktivita, pri ktorej mali rozosmievať jeden druhého, dokonca si túto hru chceli zahrať viackrát aj počas týždňa, preto sme vymysleli tri obmeny aktivity:
1. Rozosmievame pomocou rúk napr. aj šteklenie.
2. Rozosmievame len verbálnymi prostriedkami napr. príbehom, vtipom.
3. Rozosmievame neverbálne napr. pohybom, výrazom tváre bez použitia slov/zvukov.
-Pri vysvetľovaní slov optimizmus a pesimizmus sme zapojili zážitkové učenie. Namiesto toho, aby som deťom vysvetlila, čo slová znamenajú, deti mali hádať, aký je rozdieľ medzi dvoma typmi ľudí: človek, ktorý chodí po ulici a všetko pochváli a ten kto všetko kritizuje. Potom si aj oni vybrali či budú ukazovať pesimistického človeka alebo optimistického a my sme hádali, ktorého si vybrali.
-Štvrtú aktivitu sme trošku zmenili, v prvej časti si deti zavreli oči a ja som im porozprávala rozprávku pri ktorej si mali predstaviť, že majú 20-40-60 rokov. Po rozprávke dostali papier, ktorý sme rozdelili na tri časti (20-40-60), do každej časti si mali nakresliť ako si predstavujú seba vo veku 20,40 a 60 rokov. Po nakreslení sme papier rozstrihali a sadli do polkruhu k tabuli. (Kým deti pracovali, ja som im nakreslila časovú os na tabuľu, na ktorej som vyznačila číslo 20,40 a 60.) Postupne sme magnetkami pripevnili ich kresby k danému veku a porozprávali sme sa o tom, čo dobrého by sa s nimi mohlo stať za tie roky.
-Poslednou aktivitou sme nadviazali na predošlú činnosť, pri ktorej úlohou detí bolo povedať jednu vetu o tom, na akú šťastnú udalosť sa tešia vo svojom živote.

More images

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *