Deti a ich emócie

Koľko pohovorov s rodičmi absolvujete, milí pedagógovia, odborní zamestnanci?

Sú to kapitoly z kníh, ktoré nás učia uvažovať o krokoch, ako deťom pomáhať orientovať sa v ich emóciách, učia nás, ako kolektívy tried vymotať zo spleti zamotaných eskalujúcich vzťahov a naučiť ich komunikovať, riešiť problémy, kontrolovať správanie a byť citlivý jeden voči druhému. Starať sa o vzťahy. Veľmi zodpovedná a náročná úloha triedneho učiteľa, odborných zamestnancov i vedenia školy.

Jeden z mojich posledných rozhovorov so zákonným zástupcom, pri riešení problémov vždy za prítomnosti triedneho učiteľa a odborných zamestnancov (školský psychológ, sociálny pedagóg alebo špeciálny pedagóg), sa týkal hľadania čo najlepších riešení, ako pracovať s dvanásťročným žiakom, ako ho motivovať a nasmerovať v uvažovaní a v správaní.

Ku koncu rozhovoru s jeho mamkou som si uvedomila, že toto dieťa potrebuje témy Hodín šťastia. Nasmerovať jeho negativizmus na iné podnety, ktoré by, namiesto zachraňovania celého sveta a nosenia takéhoto ťažkého bremena, umožnilo dieťaťu viac vnímať drobné maličkosti a ponúknuť mu cestu optimizmu. Želám si, aby sme aj tomuto dieťaťu pomohli tešiť sa z toho, čo má tu a teraz, aby bol vyrovnanejší a vnútorne spokojnejší!

Ja ako riaditeľka školy hovorím o potrebe realizácie pravidelných triednických hodín s využívaním rôznych zaujímavých programov ako aj o úzkej spolupráci triedneho učiteľa s odbornými zamestnancami, vedením školy a rodičmi!

Gabriela Aláčová

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *