Ciele našich žiakov

Ciele našich žiakov

V mesiaci január sme so žiakmi našej školy realizovali hodiny šťastia na tému Vytýčenie a dosiahnutie cieľov.

So žiakmi 1.A som viedla rozhovor na danú tému. Najskôr sme sa rozprávali o ich rodičoch, o tom čo dosiahli a čo pre to museli urobiť. Potom sa deti rozprávali o svojich cieľoch a túžbach. Nakreslili obrázky – byť pilotom, futbalistom, mať svoje zvieratko …

Žiaci 1.B si na základe rozhovoru uvedomovali, koľko úsilia musia vynaložiť na dosiahnutie aj malých cieľov. Rozprávali sa, čo sa už dokázali naučiť za krátky čas v škole. Každý si nakreslil svoj stanovený cieľ, ktorý by chcel čo najskôr dosiahnuť. Navzájom sa obohatili a inšpirovali. Obrázky sme si pripli na nástenku.

Žiaci v našej triede(1.C) sa snažia dosiahnuť cieľ na trati v pretekoch áut. Cieľom je maňuška šašo Jašo, s ktorým súťaž trávia celý deň nielen v škole, ale i doma. Na ďalší deň referujú, ako sa im so šašom darilo. Aby šaša získali a posúvali sa vpred, treba sa slušne správať, pomáhať si… za nevhodné správanie autíčkom cúvajú. Žiaci sa tešia a snažia sa, čím skôr mať priateľa šaša.

Žiaci 1.D triedy sa aj v tomto mesiaci zapojili do Šťastnej školy. Veľmi prekvapili, aké zaujímavé ciele si vedia vytýčiť a s akou snahou sa ich snažia splniť. Tie pre nich najdôležitejšie aj nakreslili, napr. naučiť sa plávať, korčuľovať, pekne písať a kresliť… Snáď sa im to podarí.

Január je mesiac, kedy si dávame ciele. Aj my žiaci 2.A sme si dali krátkodobé, ale aj dlhodobé ciele. Najprv sme sa porozprávali, potom sme kreslili a vytvorili pekné obrázky a plagát našich cieľov.

Žiaci 2. C už nedočkavo čakali na januárovú hodinu šťastia. Po oznámení témy začali diskutovať o svojich plánoch do budúcnosti. Väčšina želaní a cieľov sa týkala zlepšenia prospechu, ale našli sa aj takí, ktorých cieľom v budúcnosti je zlepšiť život ľudí a zvierat na našej Zemi. Žiaci si svoje ciele zapísali do nakreslených rybičiek. Potom sa rozprávali o tom, čo musia urobiť, aby svoje ciele dosiahli. Do balónikov si zapísali, ktoré vlastnosti im v tom pomôžu – usilovnosť, vytrvalosť, zodpovednosť, dôslednosť. Na záver si každý žiak do farebného srdiečka zapísal cieľ, ktorý je pre neho najdôležitejší.

3.A – Tento mesiac sme sa s deťmi rozprávali o dosiahnutých cieľoch v starom roku a vytýčili sme si nové ciele do nového roka. Každý si napísal tri želania, ktoré sa bude snažiť počas tohto roka docieliť. Žiaci sa vyjadrovali slobodne a s množstvom želaní. Úloha sa im veľmi páčila.

3.B – Na začiatku hodiny sme si pripomenuli, aké ciele sme dosiahli v roku 2019. Deti si navzájom hádzali loptičky a vymenovali svoje nové ciele na tento rok. Rozprávali sme sa aj o tom, či je dôležité mať vytýčené ciele alebo je to zbytočné. Následne mali deti za úlohu napísať list sebe, ktorý si otvoria o rok. List obsahoval ich predstavu o tom, ako budú vyzerať, ako sa budú správať doma alebo v škole a aké úspechy dosiahnu. Na druhú stranu listu mali nakresliť, čo by chceli dosiahnuť. Následne sme listy vyzbierali a ten kto chcel, mohol nám predstaviť svoje ciele na tento rok. Už teraz sa tešíme, ako ich budeme o rok čítať a hodnotiť, či sa nám naše predstavy splnili.

4 – Nový rok sa obyčajne začne tým, že si dávame rôzne predsavzatia. Aj štvrtáci si vytýčili ciele, ktoré by chceli dosiahnuť. Najprv sa rozprávali o tom v čom sú úspešní, ale zhodli sa aj v tom, že každý má aj nedostatky. Nakoniec porozmýšľali o tom, čo urobia pre to, aby ich odstránili a dosiahli svoje ciele.

More images

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *