„Byť dobrým človekom je lepšie, ako byť zlým“

„Byť dobrým človekom je lepšie, ako byť zlým“

Na začiatku hodiny sme si s deťmi zahrali motivačnú hru o tom, aký predmet možeme darovať svojmu kamarátovi. Hru začalo jedno dieťa, ktoré povedalo určitý predmet a druhé daný predmet zopakovalo a pridalo k nemu vlastný a tak pokračovali v kruhu. Hra bola dobrým základom na tému dobrých skutkov, pričom sme na ňu nadviazali konverzáciou o tom, kto aký dobrý skutok už v živote spravil a vysvetlením pojmu dobrý skutok.
Ďeťom som pripravila rôzne situácie (napr. tvoj kamarát sa šmykne na podlahe a ty mu pomôžeš – je, alebo nieje daný čin dobrý skutok?), ktoré triedili a hodnotili, pričom sa naučili rozlišovať a spoznávať dobré skutky.
Po triedení si deti ľahli na lavicu a ja som im porozprávala príbeh, v ktorom si mali predstaviť ich najlepší dobrý skutok a následne ho po príbehu nakresliť. Po dokončení výtvorov každý svoju kresbu predstavil spolužiakom a povedal, aký dobrý skutok už v živote spravil.
Keď sa diskusia skončila vyzvala som deti, aby napísali na papier dobré skutky, ktoré by chceli cez Vianočné prázdiny uskutočniť. Pred písaním sme sa ešte porozprávali o tom, či je lepšie sľúbiť viac dobrých skutkov a nedodržať ich alebo sľúbiť menej a dodržať. Po napísaní dobrých skutkov si ku každej vete dokreslili dve srdiečka, ktoré po zimných prázdninách vyfarbia podľa toho, či sa im skutok podaril uskutočniť alebo nie.
Na konci hodiny každý povedal jednu vetu o tom, čo sa naučil. Ich vety zneli nasledovne: \“byť dobrým človekom je lepšie, ako byť zlým\“, \“naučil som sa pomáhať a to čo je dobrý skutok\“, \“už viem, že nemám byť lenivý a mám viacej pomáhať\“, \“pomáhať ľuďom a tak byť lepším človekom\“.

More images

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *